Naar de hoofdinhoud

Kandidatenkaart – Gegevens, bestanden, contactlog, source of hire & matching

Ellis Verstegen avatar
Geschreven door Ellis Verstegen
Meer dan 8 maanden geleden bijgewerkt

Dit artikel beschrijft het gebruik en de inhoud van de gegevens, bestanden, contactlog, source of hire & matching tab in de kandidatenkaart, zie onderstaande afbeelding.

Deze onderdelen komen aan bod in onderstaande video. Onder deze video volgt een uitgebreide tekstuele uitleg over dezelfde tabs.


Video


Tekstuele uitleg

LET OP: Wijzigen en opslaan moet gedaan worden per onderdeel. Wanneer je een onderdeel opslaat betekend dat niet dat alles op de pagina is opgeslagen.

1. Gegevens

Basisgegevens

Hier staan de basisgegevens van de kandidaat weergegeven:

Contactgegevens

Hier staan de contactgegevens van de kandidaat weergegeven:

Adresgegevens

Hier staan de adresgegevens van de kandidaat weergegeven:

Team

Hier staat het team weergegeven dat gekoppeld is aan deze kandidaat.

  • Eigenaar, selectiecommissie & medewerker: Een persoon toevoegen aan het dorp-down menu kan bij de module Gebruikers > Gebruikers.

  • Kantoor: Een kantoor toevoegen aan het drop-down menu kan bij de module Gebruikers > Kantoren.

Intermediairs

Hier kan een intermediair gekoppeld of weergegeven worden.

  • Intermediair: Wijs een intermediair toe aan de kandidaat. Om een intermediair aan het drop-down menu toe te voegen, ga naar module Bedrijven/Afdelingen > Intermediair toevoegen.

  • Intermediair contactpersoon: Hier noteer of zie je wie de contactpersoon is binnen het intermediair.

Data

Hier staat verschillende data over de kandidaat(kaart).

  • GDPR verloopdatum: Dit betekent dat er geen persoonsgebonden gegevens meer aanwezig zijn in de database vanaf deze datum. Het systeem stelt hier zelf een datum voor in die standaard staat ingegeven. Je kunt deze instellingen zelf wijzigen in de GDPR module.

  • Gewijzigd op: Laatste keer dat er gegevens zijn opgeslagen in de kandidaatkaart.

  • Sinds: Kandidaat in systeem sinds...

  • Source: Geef aan hoe de kandidaat bij de vacature terecht is gekomen. Een source toevoegen aan het dorp-down menu kan via de database > Bronnen.


2. Bestanden

Bestanden

Hier zijn alle bestanden te vinden betreffende de kandidaat.

Hier zijn bijvoorbeeld CV en motivatie terug te vinden, bekijken en downloaden. Ook is het mogelijk om nog meer bestanden toe te voegen. Via toevoegen is het mogelijk om een nieuw bestand te uploaden en zo te bewaren binnen de kandidatenkaart.

Gegenereerde CV's

Als een kandidaat geen eigen cv heeft, kun je het door het systeem gegenereerde cv voor deze kandidaat gebruiken. Dit kan handig zijn, bijvoorbeeld om een cv uit te printen voor een sollicitatie.

Het cv wordt gegenereerd op basis van de gegevens in de kandidaatkaart. Er is een optie om het cv volledig of anoniem te genereren. Bij de volledige versie worden persoonsgegevens toegevoegd, en bij de anonieme versie niet.


3. Contactlog

Contactlog

Binnen de contactlog worden alle acties weergegeven die plaats hebben gevonden met de kandidaat, zoals datum, tijd, type actie en de naam van de gebruiker die de actie heeft uitgevoerd.

Door op de loep te drukken bij actie kan bijbehorende informatie bekeken worden, zoals bijvoorbeeld memo's of bestanden.


4. Source of hire

Source of hire

De source of hire geeft aan hoe de kandidaat bij de vacature terecht is gekomen. Dit zal zo ver dat mogelijk gemeten worden vanuit de solliciteren van de kandidaat, maar dit kan ook handmatig ingevuld worden. Dit kan bij de tab gegevens en dan het onderdeel data, deze worden eerder in dit artikel beschreven.


5. Matching

Filter velden

Deze velden vul je in zodat het filteren en zoeken van kandidaten de juiste resultaten geeft. Meer hierover in het artikel: Kandidaten zoeken en filteren.


Was dit een antwoord op uw vraag?