Naar de hoofdinhoud

Kandidatenkaart - Home, CV & Motivatie

Ellis Verstegen avatar
Geschreven door Ellis Verstegen
Meer dan een maand geleden bijgewerkt

Dit artikel beschrijft het gebruik en de inhoud van de home, CV & motivatie tab in de kandidatenkaart, zie onderstaande afbeelding.

Deze onderdelen komen aan bod in onderstaande video. Onder deze video volgt een uitgebreide tekstuele uitleg over dezelfde tabs.


Video


Tekstuele uitleg

LET OP: Wijzigen en opslaan moet gedaan worden per onderdeel. Wanneer je een onderdeel opslaat betekend dat niet dat alles op de pagina is opgeslagen.

1. Home

Procedures

Bij procedures houdt je de stappen bij die de kandidaten doorloopt tijdens het sollicitatieproces. Iedere keer als er een nieuwe stap in het sollicitatieproces plaats vindt, kun je deze als procedure toevoegen/wijzigen.


Procedure toevoegen

Om een procedure toe te voegen klik je op 'Nieuwe procedure'.

Vervolgens krijg je onderstaande pop-up:

  1. Koppel een vacature aan de procedure.

  2. Selecteer een procedure status. Om een nieuwe procedure status toe te voegen aan het drop-down menu ga je naar Database > Procedure statussen.

  3. Voeg eventueel een memo toe.

  4. Datum en tijd van de procedure aangeven.

  5. Beëindigd markeer je wanneer de sollicitatieprocedure van de kandidaat beëindigd moet worden bij de geselecteerde vacature. Dit doe je bijvoorbeeld als een kandidaat afgewezen is.


Procedurestatus wijzigen

De procedurestatus van een kandidaat aanpassen kan via het drop-down menu behorende bij de gewenste vacature, zie onderstaande afbeelding:


Wederom volgt een pop-up waarbij wordt gevraagd of je een memo wil toevoegen, op welk moment de status van toepassing ging en of de sollicitatieprocedure van deze kandidaat bij deze vacature beëindigd moet worden:

Na het toevoegen van de status zal de optie komen om een taak toe te voegen. Later in dit artikel meer over taken.

Ook krijg je de optie om een e-mail over de nieuwe status naar de kandidaat te versturen. Later in dit artikel meer over mail.


Procedure historie

Bij iedere procedure kan de historie weergegeven worden, zie onderstaande afbeelding. Hierbij zijn de procedure statussen te zien met bijbehorende informatie, zoals datum en tijd.

Overzicht

Bij overzicht komen belangrijke gegevens van de kandidaat.

  • E-mail: van de kandidaat.

  • Functie: waar de kandidaat op solliciteert. Om een functie aan het drop-down menu toe te voegen, ga naar module Database > Functies.

  • Opleidingsniveau: Om een opleidingsniveau aan het drop-down menu toe te voegen, ga naar module Database > Opleidingsniveaus.

  • Mobiel: nummer van de kandidaat.

  • Woonplaats: van de kandidaat.

Memo's

Om een memo toe te voegen klik je op 'Memo toevoegen'.

Een memo is bedoeld als reminder. Deze geeft de datum weer waarop de memo is geplaatst. Daarnaast zie je welke gebruiker de memo geschreven heeft, waaraan je kunt refereren. Ook is er de mogelijkheid om de memo’s te categoriseren, bijvoorbeeld: gebeld, videocall, live gesproken.

Hoe je een categorie aanmaakt lees je in de module Database > Memo categorieën.

Vervolgens komt het zo in de weergavelijst te staan:

Taken

Om een taak toe te voegen klik je op 'Taak toevoegen'.

Hierin kun je taken aanmaken die gelden voor deze kandidaat. Deze geeft je een herinnering dat je deze taak moet uitvoeren op een bepaalde datum. Deze datum voer je zelf in. Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat je deze kandidaat moet terugbellen.

Hoe je dit per gebruiker instelt? Zie module Gebruikers > Gebruikers > Gebruikersinstellingen, waarbij degene die de taak toegewezen krijgt, automatisch een e-mail toegestuurd krijgt, dat hij/zij deze taak moet uitvoeren.

Vervolgens komt het zo in de weergavelijst te staan:

Mail

Bij dit venster zie je de geschiedenis van mails die verstuurd zijn en kan je een nieuwe mail versturen, dit doe je door op 'e-mail versturen' te klikken.

Vervolgend krijg je de keus om een mail te versturen doormiddel van een template of een standaard mail te versturen.

Template

Wanneer je een mail wil versturen doormiddel van een template, schrijf je het onderwerp van de mail en kies je een status waarover je de mail wil sturen. Per status is er een e-mail template in te stellen. Dit kan bij instellingen E-mail > Templates. Bij onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van een template.

Tot slot krijg je de optie om een bijlage toe te voegen aan de mail. Wanneer alles goed staat kan de mail verzonden worden, dit gaat automatisch naar de email die in de kandidatenkaart opgeslagen staat.

Standaard

Wanneer je een mail wil versturen doormiddel van een template, schrijf je het onderwerp van de mail en kies je een status waarover je de mail wil sturen. Bij een standaard e-mail versturen typ je zelf het bericht van de e-mail.

2. CV

CV

In deze tab komt het CV van de kandidaat weergegeven. Wanneer de kandidaat zijn/haar CV zelf al heeft geüpload is hij hier terug te vinden. Ook kan er handmatig een CV toegevoegd worden door op +Toevoegen te klikken, zie onderstaande afbeelding.

Meer over CV's en andere bestanden in het artikel: Kandidatenkaart – Gegevens, bestanden, contactlog, source of hire & matching.

3. Motivatie

Motivatie

In deze tab wordt de motivatiebrief van de kandidaat weergegeven. Wanneer de kandidaat zijn/haar motivatiebrief zelf al heeft geüpload is hij hier terug te vinden. Ook kan er handmatig een motivatiebrief toegevoegd worden door op +Toevoegen te klikken, zie onderstaande afbeelding.


Was dit een antwoord op uw vraag?