Om een procedure status toe te voegen ga je binnen de module ‘Database’ naar ‘Procedure statussen’ en vervolgens klik je op ‘Toevoegen item’, zoals op onderstaande afbeelding:
Vervolgens kun je een naam voor de procedure status invoeren. Bijvoorbeeld: gesolliciteerd, 1e gesprek, 2e gesprek, etc. Dan zie je 3 selectievakjes met approved (aangenomen), employed (in dienst) en canceled (afgewezen/gestopt). Zie onderstaande afbeelding.
BELANGRIJK!
Bij een statusprocedure bestaat de mogelijkheid om de optie "canceled" te selecteren. Als deze optie is ingeschakeld voor een bepaalde status en een kandidaat krijgt deze status toegewezen, wordt de procedure voor die kandidaat beëindigd.
Voorbeeld:
Dit wil je dus inschakelen voor bijvoorbeeld de procedure status "Kandidaat trekt zich terug" (zie onderstaande afbeelding). Wanneer een kandidaat deze procedure status heeft, wordt hij niet langer weergegeven in de procedurelijst.
Deze vakjes staan verbonden met de module ‘Rapportages’. Deze zijn belangrijk voor het ‘time to hire (TTH) proces’ en het ‘time to rejection (TTR) proces’. Het geeft inzicht in de doorlooptijden van de procedures.
LET OP!
Indien je twijfelt of alles goed verloopt, raden we je aan om contact met ons op te nemen. Contact met onze supportdesk kan via een van de volgende opties:
Chat: rechtsonder in de hoek
E-mail: naar [email protected]
Bellen: naar +31 (0) 85 – 1303685
Vervolgens kun je deze procedure status koppelen aan een Kantoor. (Om een kantoor toe te voegen ga je naar de module ‘Gebruikers’ > ‘Kantoren’).
Nu druk je op toevoegen en vind je de procedure status terug in de lijst. Deze komt terug bij de module ‘Kandidaten’ -> ‘Procedure toevoegen’. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van hoe jouw ingestelde procedures eruit zouden kunnen zien in de kandidaten module.
Vorige: Opleidingsniveaus
Volgende: Prioriteit