LET OP!
Om nieuwe websites/landingspagina's aan te maken zijn er extra kosten verbonden. Als je vragen hebt, neem dan contact op met onze supportdesk via een van de volgende opties:
Chat: rechtsonder in de hoek
E-mail: naar [email protected]
Bellen: naar +31 (0) 85 – 1303685
Om een nieuwe website toe te voegen ga je naar ‘Instellingen’ en vervolgens druk je op de button ‘Website toevoegen’, zie onderstaande afbeelding.
Vervolgens krijg je 15 invulvelden te zien die hieronder stuk voor stuk worden toegelicht:
1. Algemeen
Hier vul je een naam, titel en een URL in voor de nieuwe website. Vervolgens kies je een taal voor de website. Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld:
2. Verloop termijn
Hier vul je een startdatum en een verloopdatum in voor de website. Dit is handig voor, bijvoorbeeld, tijdelijke ‘werkenbij’ websites.
3. Lay-out
Hier kun je de kleurinstellingen van de website instellen. Vaak kun je de kleurinstellingen terugvinden in het huisstijlhandboek van jouw organisatie. Hierin staan de specifieke kleurcodes en die kun je hier invoeren.
4. Afbeeldingen
Hier kun je jouw bedrijfslogo, een favicon en een ‘standaard delen foto’ uploaden.
Bij logo upload je het logo van jouw bedrijf.
Een favicon is een icoon dat een specifieke website aanduid in een tabblad van de browser of de zoekresultatenpagina van een zoekmachine. Een mooie manier om je merk visueel op te laten vallen in de tabbladen jungle.
Bij de ‘Standaard delen foto’ upload je een foto die binnen Social Media automatisch wordt meegestuurd als iemand een vacature deelt (denk aan LinkedIn, Facebook, Whatsapp, etc).
Let op!
Denk aan de ideale afbeeldingsafmetingen. Voor het logo geldt een advies van een afbeelding niet meer dan 100kb. Voor de favicon is het belangrijk om een vierkante afbeelding te uploaden. Voor de ‘delen’ foto is de ideale afmeting 1200 x 628 px.
5. Bestanden
Hier kun je algemene bestanden uploaden, zoals een PDF bestand van de Algemene Voorwaarden.
6. Sollicitatieformulier
Hier kun je kiezen voor een spam beveiliging. Sollicitanten moeten een vraag beantwoorden om het sollicitatieformulier in te kunnen vullen. Dit om te voorkomen dat bots (robots) zomaar kunnen solliciteren of je systeem kunnen vervuilen met ongewenste data.
7. Succes pagina
Hier kun je een titel en paragrafen invoeren wat de sollicitant te zien krijgt na het invoeren van het sollicitatieformulier.
8. Tracking
Dit zijn de marketinginstellingen. Hieronder worden ze kort toegelicht. Een Marketingorganisatie weet wat deze materie verder inhoudt en heeft deze codes beschikbaar.
Heb je hier hulp bij nodig?
Neem dan contact met ons, dit kan via een van de volgende opties:
Chat: rechtsonder in de hoek
E-mail: naar [email protected]
Bellen: naar +31 (0) 85 – 1303685
Marketinginstellingen
Facebook Pixel ID: De Facebook-pixel is een stukje code dat op je website wordt geplaatst om conversies te rapporteren, doelgroepen op te bouwen en statistieken te ontvangen over hoe mensen je website gebruiken.
Facebook Access Token: Dit is een meetinstrument voor data en statistieken. Een acces token is een ondoorzichtige tekenreeks die een gebruiker, app of pagina identificeert en door de app kan worden gebruikt om specifieke doelgroepen te bereiken. Wanneer iemand verbinding maakt met een app via Facebook Login en het verzoek om toestemming goedkeurt, verkrijgt de app een goedkeuring dat tijdelijke, veilige toegang tot Facebook API's biedt.
GTM Code: Google Tag Manager is een tool waarmee je zelf eenvoudig Tags kunt toevoegen aan je website en deze op elk moment snel en gemakkelijk kunt aanpassen. Hiervoor moet je eenmalig een Tag Manager code op al je pagina’s plaatsen.
Google Analytics: Google Analytics is een gratis tool van Google die het mogelijk om gedetailleerde statistieken over bezoekers van je website inzichtelijk te krijgen.
Google Site Verification: dit is het proces waarbij je bewijst dat je eigenaar bent van de property waarvan je claimt de eigenaar te zijn.
9. Overige
hier kun je vast foto’s uploaden die je binnen de website gaat gebruiken. Bijvoorbeeld voor jouw vacature fotoboeken, zie ‘Vacature fotoboeken’.
10. Cookiebot Key
Dit is een programma dat op de website wordt gebruikt om toestemming aan de bezoeker te vragen voor het gebruik van cookies. Op het moment dat een gebruiker de website bezoekt, komt er eerst een melding waarbij de gebruiker toestemming dient te geven voor het gebruik van data.
Let op!
Voor het gebruik van cookiebots zijn meerkosten verbonden.
11. Vacature filter
De pagina die je bouwt kun je koppelen aan een kantoor. Op het moment dat je een vacature plaatst koppel je deze vacature aan de bewuste kantooromgeving waardoor alleen de vacatures van die omgeving op die website weergegeven worden. Zo kun je dus meerdere landingspagina’s/websites aan je ATS koppelen waarbij je klantspecifiek of bedrijfsspecifiek vacatures in beeld kunt brengen.
12. Vacature overzicht
Hier kun je drie zaken aan- of afvinken:
Vacaturelijst titelbalk: vink je aan indien je wenst dat de vacaturelijst in de titelbalk wordt weergegeven.
Zoekveld weergeven: vink je aan indien je een zoekbalk boven de vacaturepagina wilt. Hiermee kan een kandidaat op de website snel naar een vacatures zoeken.
GEO zoekveld weergeven: Als je dit aanvinkt dan wordt in het vacature overzicht de Postcode / Afstand filter weergegeven. Het is belangrijk, dat wanneer deze functie wordt aangevinkt, de vacatures in het ATS een juiste postcode bevatten.
Is dit niet het geval, dan wordt de vacature niet weergegeven wanneer de filter wordt ingevuld.
13. Vacature Alert
Hier kun je drie zaken aan-of afvinken:
'Vacature alert' vink je aan als je een jobalert wil aanmaken. Dan komt er op de website een menu met een jobalert en hier kunnen kandidaten zich abonneren op een vacaturemelder d.m.v. het achterlaten van hun e-mailadres.
Als je ‘Functie keuze verbergen’ aanvinkt verberg je op de website de keuze om te zoeken op functie.
Als je 'Bij functie keuze de branche weergeven' aanvinkt, kies je dat de kandidaat ook nog extra op branche kan selecteren.
14. Vacature detail
Hier heb je de mogelijkheid om alle titels aan te passen die boven de stukjes tekst binnen een vacature komen te staan, zoals intro, bedrijfsvideo, testimonials, etc. Eigenlijk alle kopjes die terugkomen binnen jouw geplaatste vacature.
15. Referral Setting
Hier kun je bepaalde instellingen wijzigen betreffende onderdeel Referral Recruitment op websiteniveau. Voor meer tekst en uitleg zie ‘Referral’.
Volgende: Website bewerken